02-08-14

My life as Sharon #16

Nummer 16 van mijn maandelijkse 'My life as Sharon'! Gedeelde foto's die gemaakt zijn met mijn mobiel om jullie een kijk in mijn leven te geven. Afgelopen maand was het knallen voor de laatste loodjes op school, zomervakantie vieren en nog meer vakantie vieren. Zo ben ik een weekje naar Drenthe geweest (which you all know already), leverde ik mijn boeken in, had ik 2 feestjes van 2 jarige-jetjes en was het zwem- en barbecueweer. En nu kan ik eindelijk gaan aftellen tot mijn 16th birthday. Nog 15 dagen vanaf vandaag, whoaaah!

De toetsweek is eindelijk voorbij! Ik heb geknald want als ik het zou verknallen, zou ik op m'n tenen overgaan naar het volgende jaar en zouden mijn cijfers die ik meeneem naar het examen ook echt bagger zijn. Gelukkig is al het werk niet voor niets geweest en kan ik met een gerust hart zeggen dat ik over ben, yaay!

Nadat ik terugkwam van stage met de trein, haalde mama me op op het station en reden we even snel naar de supermarkt. Ik ben gek op blauwe bessen, dus nam gelijk een bakje mee en heb de helft diezelfde middag nog opgegeten als snack. De dag erna heb ik 'm op gegeten. Veel gezonder dan chocola!

Heerlijkste gevoel van het jaar - boeken ontkaften! Die middag heb ik ze ingeleverd en ben nu verlost van boeken voor deze komende weken. De boeken en examenbundels voor volgend jaar zijn inmiddels alweer besteld, ben benieuwd hoeveel dat er zijn! Had er in Havo 4 namelijk enorm veel.

Ik kocht een nieuw jasje.. De enige reden waarom ik deze selfie maakte to be honest.

Robin, ik en mams gingen even naar de Hema op te kijken voor nieuwe schoolspullen, en heb hele leuke dingetjes gekocht! Twijfel eraan om aan het einde van de zomervakantie een 'back 2 school shoplog' op te nemen, maar nu is alles al uit de verpakking en weet ik de prijzen er niet meer van (vind het nu namelijk veel te vroeg om zoiets op te nemen, ik bedoel hallo, ik heb net vakantie!). Bij de Bakker Bart namen we even een broodje als lunch.

In de auto met Robin naar Priscilla! We gingen bij haar thuis Nederland - Brazilië kijken. Ik vond het wel een leuke wedstrijd om te zien, en leuk dat ze alsnog voor een derde plek gingen. Brazilië opnieuw verslagen in het eigen land!

Feestje van Bram! Bram kennen jullie ook wel via mijn blog en YouTube kanaal, met hem heb ik ook een high-tea georganiseerd (samen met Esmee en Rosa) en ging hij mee naar Walibi - daarvan staat een vlog online op mijn YouTube kanaal. Op maandag gaf hij thuis een feestje en die woensdag werd hij 16. Was echt heel gezellig, thanks Bram voor de leuke avond!

Barbecueën in de tuin om de vakantie in te luidden! We hadden van alles op tafel staan, van pastasalades tot fruitsalade, meloen, stokbrood en sausjes. Nom!

Diezelfde avond, na de barbecue, ging ik door naar het feestje van Jessie. Ik had die zaterdag nog gewerkt en heb nu lekker 3 volle weken vrij (daarna ga ik ook doordeweeks werken, lekker veel verdienen!). Op zondag werd Jessie 15, dus om 0:00 feliciteerden we haar allemaal en ging ik om half 1 weer terug naar huis.

Koffers inpakken voor een weekje Drenthe! We bleven deze vakantie in Nederland en verbleven met de caravan op Landgoed 't Wildryck - een kleine camping waar we eigenlijk alleen waren om te slapen en te douchen etc. Voor het eerst een doe-vakantie, normaal gesproken hebben we altijd een rustvakantie, dus dit was een keer wat anders.

Ik zal je alvast waarschuwen voor de vele eet- en drinkfoto's, want alle andere momenten heb ik allemaal vastgelegd met mijn spiegelreflexcamera, haha! Op de heenweg maakten we een pitstop bij de Mac, want we hadden allemaal behoorlijke trek en namen een Chicken Sensation Menu. Papa en ik probeerden de nieuwe limoen milkshake, heel fris en zomers!

Bij aankomst hebben we niet zo veel gedaan, behalve het opzetten van de caravan en hebben we de camping even verkend. We hadden onze fietsen meegenomen dus zijn even een eindje gaan fietsen en haalden we een ijsje bij een superlekkere, Italiaanse tent. We verbleven trouwens in het plaatsje Diever.

De volgende en tweede dag gingen we punteren in Giethoorn, zo leuk om eens gedaan te hebben! Je vaart met bootjes door kanaaltjes en vaart als het ware langs achtertuinen van mensen. Hele mooie omgeving en lekker om bij te bruinen!

Toen we klaarwaren met het punteren in Giethoorn reden we met de auto weer terug naar Drenthe, naar hetzelfde dorpje als waar we het lekkere ijsje hadden gehaald om brood te halen in de supermarkt. Er was ook een kleine markt waar ik een nieuwe horloge voor €6 kocht (jaja, budget shopper). Daarna dronken we wat koffie op een terrasje waar we op de tv een kort stukje konden zien hoe de kisten met lichamen van de slachtoffers van MH17 werden ingeladen, en vervolgens vertrokken in een stoet. God, wat is dat verschrikkelijk om te zien allemaal. Het is zo bijzonder om te zien hoe Nederland met dit soort dingen betrokken raakt en medeleven betuigt, ook al kent misschien niet iedereen de slachtoffers. Echt té erg wat er is gebeurd..

Dag 3, op naar Ameland! Ik wilde heel graag naar het strand om daar te zwemmen en te zonnen, om vervolgens wat te eten in een strandtentje. Dit hebben we allebei gedaan, yay! Het strand was ontzettend mooi en zoals je kunt zien was er niemand, uitgezonderd van misschien 5 mensen die ook op het strand lagen. Het water was heel lekker, maar wel een beetje wild. De rest van de dag hebben we het hele eiland rondgefietst - volgens paps zo'n 50 km. Ik was helemaal kapot!

Op vrijdag, dag 4, gingen we naar het gevangenismuseum. Het weer was heel druilerig en het regende, dus wilde iets doen wat overdekt was. We reden naar Veenhuizen en daar kon je dus van alles zien over vroeger en gevangenis, straffen, moordwapens van heel vroeger, kledij, boevenbussen en celblokken. Daarna kon je voor een paar euro mee met een gids, die je rond leidde in een afgekeurde, oude gevangenis, wat ze tegenwoordig gebruiken voor filmlocaties etc. Leuk om ook een keer gezien te hebben hoe gevangeniscellen eruit zagen, en alles is geprobeerd zo te laten hoe gedetineerden er ook uit gingen (dus zelfs flesjes drinken liggen nog in de cellen).

Op de een na laatste dag gingen we naar Emmen om een bezoekje te nemen aan de Dierentuin. Na afloop gingen we nog heel even de stad in (kuch, alleen de Coolcat, Robin en mijn vader moesten er wat hebben) en nam ik een slush. Mijn tong werd er zoals altijd weer paars van, very charming.

De volgende dag werd ik weer wakker in mijn eigen bedje. Lekker een luie dag ingelast door 2 films te kijken (eerst Mean Girls 2 en daarna Mamma Mia, heerlijke films) en in mijn comfy kleding te blijven. Ik ben trouwens hooked sinds dat ik Mean Girls 2 heb gekeken en ben nu op zoek naar Mean Girls, die ik online kan kijken met ondertiteling. Iemand een site daarvoor?

Chillen in de hangmat! Papa had onlangs met mama een hangmat uit de supermarkt meegenomen voor de vakantie in Drenthe, maar konden we nergens kwijt. Toen we thuis waren heeft paps 'm tussen onze bomen in de tuin gehangen, dus is dit mijn nieuwe plekje.
Hoe was jullie afgelopen maand?

9 opmerkingen:

Reageren kan met een Google- of Wordpress account, naam (en eventueel je website), of anoniem. Bedankt voor je reactie!

1. Wat een heerlijke foto's allemaal! Ik vind je horloge super mooi en dat voor 6 euro!

BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke foto's weer, heerlijk zomers allemaal! Ik ben net terug van een weekje Noord-Holland en dat was ook heel leuk en gezellig. De limoen milkshake lijkt me trouwens heel erg lekker, ik zag 'm van de week bij de kassa staan, haha. Ze hebben nu volgens mij ook een cookie-nogwat macflurry, die lijkt me ook zo lekker! Maar oke, nu zit ik weer over eten te praten, haha. Gaaf trouwens dat je sweet 16 dichterbij komt, leuk!

Reacties
    1. Ja die cookie mcflurry hebben ze inderdaad met karamel, lijkt me ook echt heel lekker! Was van de week met Priscilla dus gaan tienertoeren en zij bestelde deze. Heb 'm niet geproefd maar ze zei dat je de cookie heel goed proefde en volgens mij vond ze het wel lekker. Ik ga 'm ook nog een keer proberen!

Verwijderen
  3. Wat een heerlijke en zomerse foto's! Al dat lekkere eten en drinken. De foto's van je vakantie zien er erg leuk uit. En wat leuk een hangmat in je tuin. Leuk dat jullie veel zijn gaan doen op vakantie, ik wil ook altijd zoveel mogelijk doen en zien. De hele vakantie op het strand vind ik echt niks haha, ziet er mooi uit in Ameland op het strand. Met die blauwe lucht, wauw!

BeantwoordenVerwijderen
  4. Echt een hele leuke diary met veel mooie foto's! Zo te zien had je een heerlijke vakantie die je zeker had verdient na al dat harde leren voor je toetsen, hihi. Het horloge die je gekocht heb vind ik echt leuk en zo goedkoop, love it! Ik heb overigens geen idee waar je Mean Girls online kan kijken... sorry! En nom, McDonalds, op deze vroege morgen is dat nog niet zo goed voor je maag om te zien, haha! Ik vind je notebook op de laatste foto trouwens heel erg leuk, waar heb je die vandaan en hoe duur was ie? :)
    liefs

Reacties
    1. Dat boekje heb ik gekocht voor mijn blog bij Hema, kostte denk ik rond de €3 gok ik. Tijdje geleden gekocht, maar is nog steeds verkrijgbaar. Leuk is ie hè? :)

Verwijderen
  5. Wat een leuke foto's en dingen heb je gedaan!
    Liefs, tessa

BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke foto's Sharon! Je jasje is zooo leuk!